معرفی پزشکان و مراکز آموزشی و درمانی در استان گلستان-گرگان

گفتاردرمانی گرگان ویزیت درمنزل و مطب ۰۹۳۵۸۴۷۱۸۴۴

معرفی پزشکان و مراکز آموزشی و درمانی در استان گلستان-گرگان

گفتاردرمانی گرگان ویزیت درمنزل و مطب ۰۹۳۵۸۴۷۱۸۴۴

معرفی پزشکان و متخصصین توانبخشی و روانشناسی در استان گلستان

کلینیک یاشا
۰۱۷۳۲۳۲۶۶۷۱
۰۱۷۳۲۳۲۳۹۰۷
۰۹۳۵۸۴۷۱۸۴۴

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

شیر دهی نوزادان نارس و کودکان رسیده

تغذیه با شیر مادر به دلایل زیادی برتر از تغذیه با شیرخشک است و توصیه میشود . برخی مزایا شامل ویژگی های مختص به شیر مادر ، افزایش مقاومت ، حفاظت ایمونولوژیکی و حفاظت در مقابل آلرژیها میباشد . سایر عوامل مهم شامل تعامل نزدیک مادر و نوزاد در جهت پستان است .و جهت نیمه ایستاده نوزاد در طول تغذیه با شیر مادر که اجازه نمی دهد. شیر به گوش میانی وارد شود ، هستند . به علاوه اینکه مکیدن از طریق پستان میزان هوای ورودی در طول مکیدن را به حد اقل می رساند . گرچه عوامل مهم فقط به این موارد محدود نمی شود.شیر دهی وتغذیه از طریق دهان یا با دستگاه می تواند نه تنها برای زمانی که مادران دارای مشکل هستند ، بلکه وقتی کودکان نمی توانند پستان را بگیرند و برای تثبیت هماهنگی ، مورد استفاده قرار گیرد .

تغذیه با شیر مادر در اولین سال تولد با مواردی نظیر تغذیه بیشتر کودکان نوپا و استفاده از انواع غذاها ۱۸ ماهگی مرتبط میباشد . یک فرضیه وجود دارد و آن این است که کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند .به مدت طولانی تر و بیشتری در معرض بو و طعم شیر مادر هستند .و این موضوع ورود به مرحلهی استفاده بافت غذایی جامد را در مقایسه با نوزادانی که شیر را با شیشه می خورند ، تسهیل می کند . بنابراین ، افرادی شیر مادر می خورند آسانتر غذای جامد را می پذیرند .

سوالات مربوط به امکان پذیری تغذیه با شیر مادر بارها پرسیده می شوند . بررسی ها نشان داده است که نوزادان با وزن کم هنگام تولد ، می توانند با استفاده از تغذیه با شیر مادر بهتر از نوزادانی که با شیشه تغذیه می کنند ، وزن اضافه کنند . در حالیکه مادر شیر خود را بطور منظم می دوشد و نگهداری می کند ، شیر مادر می تواند با لوله ی غذایی به کودکان نارس داده شود . تحریک حرکات غیر تغذیه ای دهان همانطور که در بالا توضیح داده شد می تواند انجام شود. و بعلاوه می توان به کودک به وسیله ی مکیدن غیر تغذیه ای با پستان تقریبا خالی از شیر و پس از دوشیدن کمک کرد .

مکیدن پستان بدون شیر برای جلوگیری از سردرگمی با توجه به محرکهای مختلف مانند پستانک یا انگشت ، مطلوب است.تغذیه شیر مادر با فنجان یک گزینه برای تغذیه کودکان نارس است . در زمانی که مادر برای تغذیه از پستان برای کودک برنامه ریزی می کند. هرچند بصورت مداوم حضور او برای هر بار تغذیه در NICU تقریبا غیر ممکن است . یک لیوان تا حدی کج میشود که شیر فقط با لب کودک تماس پیدا کند . سپس کودک شیر را می لیسد تا به زبانش برسد و آن را بلع نماید . وقتی نوزاد آماده تغذیه دهانی میباشد .تغذیه با شیر مادر را می توان انجام داد . همانند سایر تغذیه ها با سر پستانک ، شرایط فک و گونه ها باید توسط تغذیه دهنده برای کودک در حالت خم شده فراهم شود .

نوزادانی که دارای مکیدن ضعیف هستند. ولی ریسک بالایی برای مشکلات تنفسی ندارند می توانند پستان را مکیده و همزمان از کمک اضافی به عنوان استفاده از سیستم مکمل بهره ببرند . با مکیدن پستان توسط نوزاد ، مقدار کنترل شده ای از مایع از طریق لوله ای که در کنار نوک پستان قرارداده می شود .و در حالی که با فرایند مراقبتی کودک دخالتی ندارد ، وارد می شود . با تغذیه بیشتر و مستقیم شیرتوسط نوزاد ، آن لوله را می توان برداشت . به طور خلاصه میتوان گفت که بهتر است تغذیه با شیر مادردر ۳۰ دقیقه انجام شود . نوزاد باید مقدار کافی را دریافت کند .و فواصل مطلوب تغذیه تا ۵ ساعت میباشد . روند رشد باید بصورت مناسب اتفاق افتاده در فواصل معین توسط متخصص کنترل شود . تیم تغذیه می تواند در صورت بروز مشکلات کمک کرده .توصیه های لازم را در بروز تغییرات بیان نماید .

لینک های مرتبط با ” شیر دهی به نوزاد نارس ” :

برخی از مشکلات کودکان شکاف کام

انواع روش های درمانی لکنت زبان

لکنت و تغذیه

اختلال بلع کودک ـ تمرین های مکیدن و بلعیدن

ارزیابی بالینی تغذیه

با ما در ارتباط باشید در :

Instagram

Telegram

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی