معرفی پزشکان و مراکز آموزشی و درمانی در استان گلستان-گرگان

گفتاردرمانی گرگان ویزیت درمنزل و مطب ۰۹۳۵۸۴۷۱۸۴۴

معرفی پزشکان و مراکز آموزشی و درمانی در استان گلستان-گرگان

گفتاردرمانی گرگان ویزیت درمنزل و مطب ۰۹۳۵۸۴۷۱۸۴۴

معرفی پزشکان و متخصصین توانبخشی و روانشناسی در استان گلستان

کلینیک یاشا
۰۱۷۳۲۳۲۶۶۷۱
۰۱۷۳۲۳۲۳۹۰۷
۰۹۳۵۸۴۷۱۸۴۴

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

لکنت کاذب

لکنت داوطلبانه / لکنت کاذب :

 

لکنت کاذب می تواند شامل یک نوع ناروایی راحت مثلا تکرار آسان ” م م مثل این ” ، کشیده گویی مختصر ” ممثل این ” و دیگر تغییراتی که به کودک کمک می کند که لحظه لکنت را آسان تر و با تنس کمتر ادامه دهد می شود.

بسیاری از افراد دارای لکنت دریافته اند که وارد کردن لکنت آسان در گفتارشان به آنها برای کاهش یا به حداقل رساندن تنسی که ممکن است منجر به لکنت شدید تر و با تنس بیشتر شود کمک می کند.

وقتی لکنت کاذب به این صورت استفاده شود می تواند به عنوان ابزاری برای کمک به مراجع برای کاهش ترس او از لکنت در یک موقعیت خاص به کار رود.

 

کودکان می توانند تشخیص دهند

وقتی آنها روی هدفی که تحت کنترل خودشان است لکنت می کنند این عمل به آنها در کاهش ترس از لحظه لکنت کمک می کند. ما می توانیم از طرح ها و نقاشی ها برای افزایش درک کودکان برای اینکه چه موقع و چگونه از این راهکارها استفاده کنند کمک کنیم.

بازنمود های بینایی، منطق روش های لکنت ارادی را عینی تر جلوه می دهد.

گاهی اوقات وقتی لکنت ارادی برای مراجعان توضیح داده می شود آنها فکر می کنند که ما از سیاره دیگری آمده ایم!.

اگر ما می خواهیم آنها از این شیوه یا هر راهکاری که ترس آنها را از لکنت کاهش می دهد بهره ببرند بایستی مطمئن شویم که آنها منطق استفاده از این شیوه را متوجه شده اند.

تشریح کردن منطق استفاده از لکنت ارادی برای والدین نیز به منظور پذیرش تجربیات مثبتی که این شیوه می تواند برای کودکانشان در رابطه با اهداف مربوط به لکنت داشته باشد کمک کننده است.

 

توجه داشته باشیم در ابتدای لکنت ارادی بایستی در محیط درمانی ساکت و راحتی انجام شود. و وقتی که مراجعان برای اولین بار از لکنت کردن ارادی استفاده می کنند حمایت و تشویق کافی را دریافت نمایند.

 

 استفاده از لکنت کردن ارادی و تعدیل کردن تنس در گفتار برای کودکان آسان نیست.

برای دستیابی به این اهداف باید به کودک کمک کرد . در این راستا درمانگر باید نسبت به لکنت کردن حساسیت زدایی شود. و همراه با مراجع وارد موقعیت های روزمره و تمرینی گردد.

درمانگرانی که علاقه مند به کارگیری لکنت کاذب هستند . نسبت به درمانگرانی که این راهکار را به کار نمی برند دارای برتری قابل توجهی هستند. به علاوه افزایش اعتماد بین درمانگر و مراجع با این کار می تواند باعث بهبود نگرش کودک و کمک به او در جهت مدیریت کردن تنس شود.

 

جمع بندی

کودکان می توانند یاد بگیرند چگونه لکنتشان را تغییر داده و اصلاح کنند. ابطال ، رهایی ، آماده سازی و لکنت ارادی می تواند تنس و حساسیت همراه با لکنت را به حداقل رسانده . و باعث بهبود نگرش جهت برقراری ارتباط شود. همچنین باعث به حداقل رساندن روش های جبرانی و اجتنابی می شوند. و در جهت ارتقای روانی گفتار کمک می کنند.

اگرچه کودک با استفاده از روش های درمانی اصلاح لکنت روانیش افزایش می یابد. اما هنوز روانش به طور مستقیم مورد هدف قرار داده نشده است. و برای دستیابی به روانی بالاتر گفتار نیاز به استفاده از شیوه های دیگری است.

 

لینک های مرتبط با ” لکنت کاذب ” :

انواع روش های درمانی لکنت زبان

ابزار اصلاح لکنت : ابطال

ابزار اصلاح لکنت : رهایی

ابزار اصلاح لکنت : آماده سازی

با ما در ارتباط باشید در :

Instagram

Telegram

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی